Zamestnanosť absolventov je alarmujúca. No na druhú stranu, máme nedostatok pedagógov, ktorí vyučujú cudzí jazyk. Napadlo ma, ako zabiť dve muchy jednou ranou.
Mnoho absolventov po vyštudovaní strednej, alebo vysokej školy ovláda cudzí jazyk. Vo väčšine prípadov je to angličtina, no niektorí ovládajú aj nemčinu, španielčinu, alebo taliančinu.
Základným školám, najmä na strednom a východnom Slovensku chýbajú učitelia cudzích jazykov.
Myslím si, že by práve absolventi mohli učiť cudzie jazyky na prvom stupni základných škôl, kde sú povinné. Počas roku preškoľovania by získali pedagogické minimum a naučili sa plynulo konverzovať v cudzom jazyku, napríklad angličtine. Plusom je, že každý absolvent by bol preškoľovaný na konkrétnu školu a po absolvovaní preškolenia by mal prácu na danej škole istú.
Týmto opatrením by sme za jeden rok zamestnali až 5000 absolventov, aspoň za minimálnu mzdu. Ako som spomenula, zamestnávaní by boli najmä absolventi, teda ľudia, ktorí doteraz nepracovali a nemajú pracovné návyky.
Druhým pozitívom je podpora ekonomiky v regiónoch. Nové pracovné miesta podporujú regionálnu aj národnú spotrebu, ale aj ekonomiku. Študentom by sa navyše podstatne jednoduchšie hľadala ďalšia práca. Taktiež si myslím, že aspoň niektorí z nich by v školstve ostali. Tým by malo slovenské školstvo nových mladých učiteľov, ktorí by robili prácu, ktorá ich baví.
Obdobný spôsob zamestnávania absolventov pripravujem aj pre ďalšie odvetvia.
Komentáre podliehajú schvaľovaniu. Urážlivé a vulgárne komentáre schvaľované nebudú